Bilety Autokarowe, Bilety Lotnicze do Anglii. Tanie Bilety Anglia Polska Online.


Idź do treści

Ryanair - Rezerwuj Bilety Lotnicze RyanAir online lub telefonicznie.

Bilety Lotnicze



Tanie linie lotnicze RyanAir.
Bilety Lotnicze Ryanair do Anglii, Niemiec, Francji, Włoch, Belgii, Holandii, Norwegii, Irlandii, Belgii

Ryanair – tanie linie lotnicze. Irlandzki przewoźnik działający na rynku lotniczym od roku 1985. Lider na rynku tanich przewozów wyrosły z małej, prowincjonalnej linii, świadczącej połączenia z irlandzkiego Waterford do Londynu (Gatwick). W pierwszym roku działalności firma ta zatrudniała ledwie 57 osób - niezbędne minimum personelu wymagane do tego typu przewozów. Pierwsze kroki firma stawiała organizując loty czternastoosobowym turbośmigłowym samolotem Embraer Bandeirante na wyżej wspomnianej trasie, a drugim kierunkiem stało się uruchomione połączenie z Dublina do Londynu (Luton). W pierwszym roku działalności firma przetransportowała 5 tys. osób.

Jej oferta była na tyle atrakcyjna, że na wspomnianej trasie zaczęła wypierać poważniejszych konkurentów. W roku 1990 linia zatrudniała już około 5 tys. osób, na koncie miała 700 tys. przewożonych pasażerów rocznie. Mimo rosnących z roku na rok wpływów zarząd firmy nie był do końca zadowolony z wyników finansowych. Doszukiwano się błędów w nieumiejętnym zarządzaniu kosztami. W związku z tym postanowiono wykorzystać i zaadoptować do warunków europejskich model biznesowy Southwest Airlines – prekursora na rynku tanich przewozów lotniczych. Szybkie wdrożenie nowej strategii przebiegło za sprawą szefa Ryanaira Michaela O'Leary i w niedługim czasie uczyniło z podrzędnej regionalnej linii działającej na wyspach brytyjskich – pierwszą z prawdziwego zdarzenia tanią linię rozpoczynającą podbój Starego Kontynentu.




W Ryanairze zaczęto wprowadzać rewolucyjne zmiany. Powiększono flotę jednocześnie ją ujednolicając Wyposażono ją w jeden typ samolotów. Wybór padł na Boeinga 737 (obecnie jest to jego wersja 737 – 800 wypierana powoli przez kolejny nowocześniejszy model). Takie posunięcie sprawiło znaczne obniżenie kosztów obsługi samolotów i szkolenia załóg. Zapewniło także niższe wydatki przy zakupie części zamiennych i ich przechowywania. Ryanair, dzięki przyjętej polityce, stał się także doskonałym partnerem dla Boeinga. Zamówienia na kilkaset maszyn jednego typu dają temu zakładowi płynność produkcji na całe lata i zapewniają stabilność firmy, a Ryanar’owi możliwość negocjacji niższych cen każdej nabywanej maszyny. Powiększono także siatkę połączeń o następne miasta docelowe: Manchester i Edynburg.

W dziesiątą rocznicę swojego istnienia (1995 rok) Ryanair był już największą irlandzką linią lotniczą i liderem na obsługiwanej trasie Londyn – Dublin. Na wszystkich swoich trasach przewoził wówczas łącznie 2,25 mln pasażerów. Po wprowadzonej przez UE deregulacji transportu lotniczego – pozwalającej na swobodne otwieranie tras powietrznych wciąż rozwijający się Ryanair zainaugurował nowe połączenia do Brukseli, Oslo, Sztokholmu i Paryża. Obsługiwał je kolejnymi zamówionymi w roku 1998 czterdziestomapięcioma Boeingami 737 – 800. W roku 2000 przewoźnik ten miał na koncie 7 mln przewożonych pasażerów rocznie i zatrudniał 1,3 tys. pracowników.

Śmiałym posunięciem firmy było przeniesienie dystrybucji biletów do sieci (lub regionalnych Call Centers), co wyeliminowało pośredników i pozwoliło zaoszczędzić związane z ich prowizją dodatkowe koszty.
W roku 2002 w swojej siatce połączeń Ryanair posiadał 56 miast docelowych. Stabilna sytuacja finansowa i optymistyczne prognozy na przyszłość pozwoliły na otwarcie drugiej po Dublinie bazy. Urządzono ją na lotnisku Frankfurt – Hahn.

W zaadoptowanym modelu taniej linii lotniczej Ryanair przeprowadził dodatkowe modyfikacje, które odróżniają go od jego największych europejskich konkurentów m. in. easyJeta. Jedną z nich jest wykorzystywanie prowincjonalnych, często odległych od europejskich metropolii, lotnisk docelowych. Podyktowane jest to znacznie niższymi opłatami lotniskowymi, a zaoszczędzone w ten sposób koszty pozwoliły przewoźnikowi wdrożyć tańsze rozwiązanie. Na najczęściej obleganych kierunkach zakupiono autobusy, które przewożą - za opłatą - pasażerów Ryanaira ze wspomnianych odległych lotnisk do centrów miast.

Początkiem roku 2012 Ryanair zatrudniał już ok. 9 tys. osób (w tym 1200 pilotów), oferował 1300 połączeń i przewoził 74 mln pasażerów rocznie. Osiągnięcia te stawiają go obecnie w roli absolutnego lidera powietrznych przewozów wyprzedzającego m. in. takie europejskie marki lotnicze jak choćby niemiecka Lufthansa.

Tanie linie lotnicze Ryanair z wymienionych lotnisk wykonują swoje przeloty z i do:


1) Lotnisko Bydgoszcz Szwederowo (bilety do Anglii Ryanair z Bydgoszczy)

Bydgoszcz - Anglia
- loty Bydgoszcz - Birmingham BHX - Bydgoszcz
- loty Bydgoszcz - Londyn (Stansted) STN - Bydgoszcz
- loty Bydgoszcz - Glasgow - Prestwick - Bydgoszcz
- loty Bydgoszcz - Barcelona - Girona - Bydgoszcz

Bydgoszcz - Irlandia
- loty Bydgoszcz - Dublin DUB - Bydgoszcz

Bydgoszcz - Niemcy
- loty Bydgoszcz - Dusseldorf (Weeze) NRN - Bydgoszcz

2) Lotnisko Gdańsk Rębiechowo (bilety do Anglii Ryanair z Gdańska)

Gdańsk - Anglia
- loty Gdańsk - Londyn Stansted STN - Gdańsk
- loty Gdańsk - Birmingham BHX - Gdańsk
- loty Gdańsk - Bristol BRS - Gdańsk
- loty Gdańsk - Leeds Bradford LBA - Gdańsk
- loty Gdańsk - Edynburg EDI - Gdańsk

Gdańsk - Irlandia
- loty Gdańsk - Dublin DUB - Gdańsk

Gdańsk - Niemcy
- loty Gdańsk - Brema BRE - Gdańsk
- loty Gdańsk - Frankfurt - Hahn (HHN) - Gdańsk

Gdańsk - Norwegia
- loty Gdańsk - Oslo Rygge RYG - Gdańsk

Gdańsk - Hiszpania
- loty Gdańsk - Girona Barcelona GRO - Gdańsk
- loty Gdańsk - Alicante ALC - Gdańsk

3) Lotnisko Katowice Pyrzowice (bilety do Anglii Ryanair z Katowic)

Katowice - Anglia
- loty Katowice - Birmingham BHX - Katowice
- loty Katowice - Londyn Stansted STN - Katowice
- loty Katowice - Manchester - Katowice
- loty Katowice - Bristol - Katowice

Katowice - Irlandia
- loty Katowice - Dublin DUB - Katowice

4) Lotnisko Kraków Balice (bilety do Anglii Ryanair z Krakowa)

Kraków - Anglia
- loty Kraków - Birmingham BHX - Kraków
- loty Kraków - East Midlands - Kraków
- loty Kraków - Edynburg - Kraków
- loty Kraków - Leeds Bradford LBA - Kraków
- loty Kraków - Liverpool LPL - Kraków
- loty Kraków - Londyn Stansted STN - Kraków
- loty Kraków - Shannon - Krakow
- loty Kraków - Manchester - Krakow

Kraków - Belgia
- loty Kraków - Bruksela (Charleroi) CRL

- loty Kraków - Dania
- loty Kraków - Billund - Krakow

Kraków - Hiszpania
- loty Kraków - Alicante ALC - Kraków
- loty Kraków - Malaga AGP - Kraków
- loty Kraków - Madryt MAD - Kraków
- loty Kraków - Reus (Barcelona REU) - Kraków
- loty Kraków - Girona Barcelona - Krakow
- loty Krakow - Palma de Mallorca - Krakow

Krakow - Holandia
- loty Krakow - Eindhoven - Krakow

Kraków - Irlandia
- loty Kraków - Dublin DUB - Kraków
- loty Krakow - Cork - Krakow

Kraków - Niemcy
- loty Kraków - Dortmund - Kraków

Kraków - Francja
- loty Kraków - Paryż Beauvais BVA - Kraków

Kraków - Włochy
- loty Kraków - Bolonia - Kraków
- loty Kraków - Mediolan Bergamo BGY - Kraków
- loty Kraków - Rzym Ciampino CIA - Kraków
- loty Kraków - Piza PSA - Kraków
- loty Kraków - Trapani TPS - Kraków
- loty Kraków - Cagliari - Krakow

Kraków - Malta MLA - Kraków

Kraków - Norwegia
- loty Kraków - Oslo Rygge RYG - Kraków

Kraków - Szwecja
- loty Kraków - Sztokholm Skavsta NYO - Kraków
- loty Kraków - Goteborg - Kraków

Kraków - Grecja
- loty Krakow - Pafos - Kraków
- loty Kraków - Kos - Kraków

5) Lotnisko Łódź Lublinek (bilety do Anglii Ryanair z Łodzi)

Łódź - Anglia
- loty Łódź - East Midlands EMA - Łódź
- loty Łódź - Edynburg EDI - Łódź
- loty Łódź - Liverpool LPL - Łódź
- loty Łódź - Londyn Stansted STN - Łódź

Łódź - Irlandia
- loty Łódź - Dublin (DUB) - Łódź

Łódź - Włochy
- loty Łódź - Mediolan Bergamo BGY - Łódź

6) Lotnisko Poznań Ławica (bilety do Anglii Ryanair z Poznania)

Poznań - Anglia
- loty Poznań - Bristol BRS - Poznań
- loty Poznań - Edynburg EDI - Poznań
- loty Poznań - Liverpool LPL - Poznań
- loty Poznań - Londyn Stansted STN - Poznań

Poznań - Hiszpania
- loty Poznań - Alicante ALC - Poznań
- loty Poznań - Girona Barcelona GRO - Poznań
- loty Poznań - Barcelona El Prat - Poznan
- loty Poznań - Madryt - Poznan

Poznań - Irlandia
- loty Poznań - Dublin DUB - Poznań

Poznań - Włochy
- loty Poznań - Mediolan Bergamo BGY - Poznań
- loty Poznań - Rzym Ciampino - Poznan

Poznań - Norwegia
- loty Poznań - Oslo Rygge - Poznan

7) Lotnisko Rzeszów Jasionka (bilety do Anglii Ryanair z Rzeszowa)

Rzeszów - Anglia
- loty Rzeszów - Birmingham BHX - Rzeszow
- loty Rzeszów - Bristol BRS - Rzeszow
- loty Rzeszów - East Midlands EMA - Rzeszow
- loty Rzeszów - Londyn Luton LTN - Rzeszów
- loty Rzeszów - Londyn Stansted STN - Rzeszów
- loty Rzeszów - Manchester - Rzeszow
- loty Rzeszów - Glasgow Prestwick - Rzeszow

Rzeszów - Niemcy
- loty Rzeszów - Frankfurt Hahn - Rzeszow

Rzeszów - Norwegia
- loty Rzeszów - Oslo Rygge - Rzeszów

Rzeszów - Hiszpania
- loty Rzeszów - Girona Barcelona - Rzeszów

Rzeszów - Irlandia

- loty Rzeszów - Dublin DUB - Rzeszow

8) Lotnisko Lublin Świdnik (bilety do Anglii Ryanair z Lublina)

Lublin - Anglia
- loty Lublin - Londyn Stansted - Lublin
- loty Lublin - Liverpool - Lublin

Lublin - Irlandia
- loty Lublin - Dublin - Lublin

9) Lotnisko Szczecin Goleniów (bilety do Anglii Ryanair ze Szczecina)

Szczecin - Anglia
- loty Szczecin - Londyn Stansted - Szczecin

Szczecin - Irlandia
- loty Szczecin - Dublin - Szczecin

10) Lotnisko Warszawa Modlin (bilety do Anglii Ryanair z Modlina)

Warszawa - Anglia
- loty Warszawa - Glasgow Prestwick - Warszawa
- loty Warszawa - Liverpool - Warszawa
- loty Warszawa - Londyn Stansted - Warszawa
- loty Warszawa - Bristol - Warszwa
- loty Warszawa - East Midlands - Warszawa
- loty Warszawa - Manchester - Warszawa
- loty Warszawa - Shannon - Warszawa

Warszawa - Niemcy
- loty Warszawa - Dusseldorf Weeze - Warszawa
- loty Warszawa - Frankfurt Hahn - Warszawa

Dodatkowe przeloty Ryan z Warszawy obejmują Alicante, Barcelony, Paryża - Beauvais, Mediolanu - Bergamo, Bolonii, Brukseli - Charleroi, Budapeszt, Cork, Dublin, Eindhoven, Marsylia, Oslo - Rygge, Palma de Mallorca, Piza, Rzymu - Ciampino, Sztokholmu - Skavsta, Trapani

Pozycję lidera Ryanair zawdzięcza przede wszystkim:
- sprzedaży tanich biletów i konkurencyjnym opłatom za przelot. Tanie bilety – ich ceny - ustalane są na podstawie popytu na daną trasę i pozostały do wylotu czas. Przewoźnik oferuje zwykle pulę biletów po bardzo niskiej cenie, a po jej rozprowadzeniu cena pozostałych biletów rośnie, stąd rozpiętość cenowa biletów na ten sam lot może sięgnąć nawet 150 EUR.

- ofercie wielu krótkodystansowych tras, których średnia odległość wynosi niecałe 1000 km, a czas przelotu średnio oscyluje ok. 1,5 godz lotu. Dzięki temu przewoźnik mógł zwiększyć częstotliwość lotów i wyeliminować z serwisu posiłki podawane na pokładzie, wymagane podczas długich przelotów.

- wspomnianym drugorzędnym lotniskom, na których ponosi mniejsze niż konkurencja opłaty, ale też zyskuje większą do nich dostępność (tzw. lepsze sloty), tańszą i szybszą w odróżnieniu od dużych lotnisk obsługę naziemną.

- żelazna konsekwencja w trzymaniu się rozkładu lotów (przewoźnik szczyci się bardzo wysokim współczynnikiem odlotów o zaplanowanym czasie) co pozwala na maksymalne wykorzystanie samolotu i odbycie np. dodatkowych 2-3 godzin lotu dziennie. Samoloty Ryanaira potrafią być gotowe do następnego lotu w 25 minut od przylotu. EasyJet deklaruje gotowość maszyn do kolejnego startu w pół godziny.

- niskim kosztom operacyjnym i kosztom utrzymania, na co wpływ ma wspomniana jednolita flota, system motywacyjny i zawieranie korzystnych umów na obsługę samolotów na konkretnych lotniskach (na jednych jest to samoobsługa, na drugich wykorzystywanie własnego sprzętu przy zaangażowaniu wynajętego serwisu, na innych korzystanie z miejscowej obsługi wraz z jej sprzętem lub obsługi świadczonej przez serwisy innych linii lotniczych).

- dynamicznej promocji w mediach, spontanicznych akcjach jak ta z roku 2003 kiedy firma zaoferowała podróżnym na wszystkich trasach 2 mln darmowych biletów (promocje miliona darmowych biletów są systematycznie powtarzane) czy dodatkowej działalności (tj. sprzedaż towarów, produktów spożywczych, tańszej rezerwacji hoteli, wypożyczania samochodów, ubezpieczenia podróży, dystrybucji biletów autobusowych i kolejowych, wejścia na rynek przewozów czarterowych i czynionych przymiarek sprzedaży pakietów wakacyjnych poprzez biura podróży).

Wokół przewoźnika powstało wiele mitów chociażby dotyczących bezpieczeństwa podróżnych i wątpliwej jakości mocno eksploatowanego sprzętu. Prawda przedstawia się następująco: Ryanair obok easyJeta posiada jedną z najmłodszych latających flot. Większość samolotów liczy niespełna 3 lata, podczas gdy flota Southwest Airlines, pierwowzoru Ryanaira, liczyła średnio 14 - 15 lat. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa jest dla Ryanaira priorytetem, i to nie tylko ze względu na ostre standardy europejskie i wymagania stawiane przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego. Należy mieć na uwadze fakt, że w pogoni za poszukiwaniem najbardziej optymalnych rozwiązań, realizacji napiętego rozkładu lotów, Ryanair nigdy nie zanotował poważniejszego wypadku.

Oczywiście, stała redukcja kosztów, minimalizowanie udogodnień musiały odbić się w niektórych kwestiach na standardzie obsługi i trafić pod ostrze krytyki. Pasażerowie z reguły narzekają na serwis i obsługę podczas lotu. Poziom podróży porównują do jazdy PKS-em, a przed wejściem na pokład spotykają się z ponowną kontrolą wagi bagażu podręcznego. Krytyce poddawane jest restrykcyjne traktowanie posiadania przez pasażerów jednego bagażu podręcznego, a przypadki kiedy książki wnoszone luzem czy teczki z dokumentami uważano za dodatkowy bagaż podręczny (ze wszelkimi tego konsekwencjami) nie należą do rzadkości.

Niskie ceny biletów Ryanair stara się zrekompensować sobie dodatkowymi opłatami. Za tzw. bagaż rejestrowany (druga sztuka bagażu, np. duży plecak lub walizka – wózki przewożone są bezpłatnie!) o wadze do 15 kg można zapłacić więcej niż za sam bilet, dlatego też korzystającym z usług tego przewoźnika radzi się podróżować tylko z bagażem podręcznym, a przed wejściem na pokład samolotu ubrać się na… cebulkę (nadwyżkę odzieży przewieźć na sobie). Pamiętać należy, że bagaż podręczny przewożony jest na pokładzie samolotu, a nie w luku bagażowym, stąd jego zawartość nie jest obojętna. Należy się wystrzegać przewożenia w nim: ostrych narzędzi czy płynów w butelkach o pojemności większej niż 100 ml (uwaga na przewożone kosmetyki - muszą być w zminiaturyzowanych buteleczkach). Nie przejdziemy przez stanowiska kontroli z własną wodą. Tą możemy za to nabyć na lotnisku, po przekroczeniu strefy kontroli.

Podpowiedzieć wypada także, że śmiało można zrezygnować z dodatkowych opłat proponowanych przez Ryanaira za: pierwszeństwo wejścia na pokład, powiadomienie sms-em o rezerwacji czy ubezpieczeniu, które taniej wykupimy sami, indywidualnie.
Kupując bilety Ryanaira w promocji, trudno jest je nabyć w korzystnej cenie w obie strony razem (tam i z powrotem). Można oczywiście próbować szukać biletów powrotnych w promocji, a jeszcze lepiej jest przeglądnąć oferty konkurencji. Warto także pamiętać, że przy darmowej odprawie online, wypełniając na podstawie numeru rezerwacji formularz znajdujący się na stronie przewoźnika, ważne jest by czytelnie wydrukować kartę pokładową. Za jej brak Ryanair pobiera wysokie, w porównaniu do cen biletów, opłaty – ok. 40 EUR.

Tanie Linie Lotnicze Ryanair posiadają bazy operacyjne na następujących lotniskach:


Alghero (Sardynia), Alicante, Barcelona, Bari, Billund, Birmingham, Bolonia, Bournemouth, Brema, Brindisi, Bristol, Bruksela/Charleroi, Budapeszt, Cagliari, Chania (od kwietnia 2013), Clare/Limerick, Cork, Dublin (siedziba firmy), East Midlands, Edynburg, Eindhoven (od kwietnia 2013), Faro, Girona, Glasgow - Prestwick, Gran Canaria, Frankfurt – Hahn, Karlsruhe/Baden-Baden, Kowno, Kraków (od końca marca 2013), Lanzarote, Leeds/Bradford, Liverpool, Londyn - Luton, Londyn - Stansted (największa baza), Maastricht/Aachen, Madryt, Malaga, Malta, Manchester, Mediolan – Bergamo, Oslo – Rygle, Pafos, Palma de Mallorca, Pescara, Piza, Porto, Rzym – Ciampino, Sewilla, Sztokholm – Skavsta, Teneryfa – Południe, Zadar (od kwietnia 2013).


Ryanair obsługuje bezpośrednio ponad 160 kierunków, latając do:

- Austrii (Klagenfurt, Linz),
- Belgii (Bruksela Charleroi),
- Bułgarii (Płowdiw),
- Chorwacji (sezonowo Pula, sezonowo Rijeka, Zadar),
- Cypru (Pafos),
- Czech (Brno -Tuřany),
- Danii (Aarhus, Billund),
- Estonii (Tallinn - Lennart Meri),
- Finlandii (Lappeenranta, Tampere – Pirkkala),
- Francji (Beauvais – Tillé, Bergerac Dordogne Périgord, Béziers Cap d'Agde, Biarritz – Anglet – Bayonne, Bordeaux – Mérignac, Brest Bretagne, Brive – Souillac, Carcassonne, Châlons Vatry (Disneyland), Clermont - Ferrand Auvergne, Dole – Jura, sezonowo Figari Sud - Corse, sezonowo Grenoble – Isere, La Rochelle - Brive-la-Gaillarde, Lille, Limoges – Bellegarde, Marsylia Provence, Montpellier – Méditerranée, Nantes Atlantique, sezonowo Nicea Côte d'Azur , Nîmes-Ales-Camargue-Cévennes, Perpignan – Rivesaltes, Poitiers – Biard, Rodez – Marcillac, Saint-Étienne – Bouthéon, Dinard–Pleurtuit–Saint-Malo, Sztrasburg, Tarbes-Lourdes-Pyrénées, sezonowo Tulon - Hyeres, Tours - Val de Loire),
- Grecji (sezonowo Kefalonia, Chania, sezonowo Korfu, sezonowo Kalamata, sezonowo Kos, sezonowo Araxos Patrai, sezonowo Preveza/Lefkada, sezonowo Rodos, Saloniki, sezonowo Wolos, Zakintos),
- Hiszpanii (Alicante/Elche, sezonowo Almería, Barcelona - El Prat, Bilbao, Fuerteventura, Girona - Costa Brava, Gran Canaria (Las Palmas), Ibiza, Jerez de la Frotera, Lanzarote (Arrecife), Madryt – Barajas, Málaga, Minorca, Murcia - San Javier, Oviedo - Asturias Airport, Palma de Mallorca, Santander, Santiago de Compostela, Sewilla - San Pablo, Tarragona/Reus, Teneryfa – Północ, Teneryfa – Południe, Walencja, Valladolid, Saragossa),
- Holandii (Eindhoven, Amsterdam, Groningen, Maastricht/Aachen),
- Irlandii (Cork, Kerry, Dublin, Knock, Clark/Limerick – Shannon),
- Litwę (Kowno, Wilno),
- Łotwę (Ryga),
Maltę (Malta),
- Niemiec (Berlin Schönefeld, Brema, Kolonia/Bonn, Dortmund, Frankfurt – Hahn, Hamburg/Lubeka, Karlsruhe/Baden-Baden, Lipsk/Halle, sezonowo Magdeburg – Cochstedt, Memmingen, Norymberga, Dusseldorf – Weeze),
- Norwegii (Haugesund, Karmoy, Oslo – Rygge/Moss, Oslo – Torp/Sandefjord),
- Polski (Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Warszawa – Modlin, Wrocław),
- Portugalii (Faro, Porto),
- Rumunii (Konstanca),
- Słowacji (Bratysława),
- Szwecji (Goteborg, Helsingborg/Ängelholm, Jönköping, Kalmar, Karlsbad, Malmo, Skelleftea, Sztokholm – Skavsta, Sztokholm – Västeras, Växjö - Smaland),
- Węgry (Budapeszt),
- Wielkiej Brytanii (Birmingham, Bournemouth, Bristol, Derry, sezonowo Doncaster/Sheffield - Robin Hood Airport, East Midlands, Edynburg, Glasgow - Prestwick, Leeds/Bradford, Liverpool - John Lennon Airport, Londyn – Luton, Londyn – Stansted, Londyn – Gatwick, Manchester, Newcastle upon Tyne),
- Włoch (Alghero – Fertilia, Ankona, Bari, Bolonia - Guglielmo Marconi, Brindisi, Cagliari – Elmas, Cuneo Levaldigi, Genua - Cristoforo Kolombo, Lamezia Terme, Mediolan – Bergamo - Orio al Serio, Palermo, Parma, Perugia - San Egidio, Pescara – Abruzzo, Piza - Galileo Galilei, Rzym – Ciampino, Trapani – Birgi, Wenecja – Treviso, Triest - Friuli Venezia Giulia, Turyn – Caselle),

i w Afryce do:
- Maroka (Agadir – Al Massira, Fez – Sass, Marrakesz – Menara, Nador, sezonowo Oujda, Tangier – Ibn Battouta).



Powrót do treści | Wróć do menu głównego